Friday, March 4, 2011

Belajar dan mengajar...

Setelah lama aku membiarkan blog ini dengan entry yang lama. Hari ini, tiba-tiba tangan aku ingin menekan-nekan papan kekunci untuk menceritakan sesuatu. Selepas aku pulang dari Mesir akibat rusuhan yang berlaku tempoh hari. kini aku berada di Malaysia bersama keluarga tercinta.

Diam tak diam, sudah hampir sebulan aku di tanah air. Satu jangka masa yang agak lama dan masa-masa itu boleh diisi dengan pelbagai aktiviti. Masa yang terluang ini aku isi dengan pelbagai aktiviti. Lagipun aku masih berbaki 1 semester untuk menamatkan pengajianku di peringkat ijazah di Universiti Al-Azhar. Jadi aku perlu memanfaatkan masa ini untuk membelek-belek kitab yang dibawa balik walaupun hanya sekadar 1 kitab.

Disamping itu, aku juga bertugas sebagai pendidik di Sekolah Rendah Agama Bersepadu Batu Pahat yang berhampiran dengan rumah. Aku jadikan ia sebagai pengalaman yang sangat berharga. Ribuan terima kasih aku ucapkan kepada 'mereka' kerana memberikan aku peluang yang tidak ternilai ini walaupun aku sedar ia hanya sementara. Semoga Allah permudahkan urusan anak-anak didikanku di dunia dan di akhirat.

1 Spekulasi:

.sakura91. March 4, 2011 at 8:58 AM  

wahhh jadi ustaz lah. selamat berjuang ustaz (:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pengunjung

Kamu dari mana? Nak tengok apa?

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP