Wednesday, June 15, 2011

Hati wanita



Pernahkah kita sebagai seorang lelaki memahami keadaan selok belok hati wanita?. Timbulnya persoalan dibenak pemikiran apabila seringkali diri melukai hati wanita yang rapat denganku. Hati perempuan ini mudah tersentuh dengan pelbagai cara. Sebagai seorang lelaki harusnya memahami apa kehendak yang diinginkan. Perlu sentiasa mengalah dan perlu sentiasa beralah. Sebab itulah Allah S.W.T berfirman dalam al-quran yang mafhumnya berbunyi "lelaki itu pelindung para wanita".

Sememangnya kita hidup di dunia ini tidak terlepas dari berpasangan, itulah lumrah kehidupan yang Allah S.W.T ciptakan pada setiap makhluknya yang bernyawa. Pernahkah kita bersyukur dengan semua nikmat ini?. Kadang-kadang akal pernah terfikir, "Aku bersyukur dengan keadaanku sekarang. Aku dilahirkan dalam keadaan islam, diberi kesempatan untuk merasai apa itu erti cinta dan menikmati segala nikmat-nikmat yang Allah S.W.T hujankan di dunia ini. Jikalah aku dilahirkan dalam agama bukan islam, tambahan lagi pada zaman-zaman peperangan yang mana agama islam belum sampai dinegara-negara yang kuat pemerintahan kristinisasinya, dimanakah aku ingin dapatkan cahaya kebenaran itu?". Bersyukur bukan?.

Maaf, rasa seperti menyimpang jauh dengan topik yang ingin dikongsikan tetapi sebenarnya ia berkaitan. Aku bersyukur dapat menikmati erti kasih sayang dengan manusia. Kesimpulannya, jagalah hubungan kasih sayang yang Allah S.W.T anugerahkan kepada kita ini dengan sebaik mungkin.


Aku sentiasa menyanyangi dia.


Muhamad Hafiz Esa,
15 Jun 2011,
8:24 mlm,
Tanta.

1 Spekulasi:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pengunjung

Kamu dari mana? Nak tengok apa?

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP