Thursday, July 28, 2011

Eksplorasi Matruh & Siwa Oasis '11



Alhamdulillah, dengan izin tuhan, aku berjaya merentasi padang pasir untuk kali kedua ke Matruh dan Siwa Oasis satu tempat yang pernah aku kesana pada tahun 2007. Itulah kali pertama aku sampai di sana. Setelah tamatnya imtihan, aku cuba merancang percutian ini dengan sebaik-baiknya. Alhamdulillah Matruh dan Siwa Oasis menjadi tempat aku menghayati keindahan ciptaan illahi.



Program yang dianjurkan oleh Dewan Perwakilan Mahasiswa Tanta dengan bermatlamatkan mencari sinar hikmah di Matruh dan Siwa Oasis kebiasaannya akan diadakan setiap tahun selepas tamatnya peperiksaan. Walaupun pelbagai rintangan yang melanda tetapi perjalanan ke sana tetap diteruskan juga.

Bertolak dari Tanta jam 12 malam kemudian tiba di 'Alami untuk solat subuh (kawasan perang dunia ke-2) 'Alami bermaksud 2 buah negara besar yang berperang, siapa tahu?. Bertolak ke Matruh dan tiba pada pukul 9:30 pagi. Pada petangnya pula ke Pantai Cleopatra, melalui Pantai Qubaid dan ke Pantai 'Ajibah. Keesokkan paginya ke Siwa Oasis, bertolak dari Matruh pada pukul 6 pagi dan tiba di sana pada pukul 10 pagi. Bertolak balik dari Siwa Oasis ke Bumi Tanta pada pukul 5 petang dan tiba di Bumi Tanta pada pukul 2:30 pagi.

Jika anda berminat untuk melihat gambar-gambar di sana silalah klik link ini di sini : Eksplorasi Matruh dan Siwa Oasis '11

0 Spekulasi:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pengunjung

Kamu dari mana? Nak tengok apa?

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP